RSS

Niebanalne reklamy szamponów

22.11

2010

Zniżka za odklejenie łupieżu, gra na cymbergaju z włosami oraz czesanie linii wysokiego napięcia grzebieniem to tylko niektóre pomysły na promocję szamponów. Czy wiecie już o których reklamach mowa? Specjalnie dla Was stworzyliśmy zestawienie pięciu najciekawszych reklam produktów związanych z pielęgnacją włosów. Oto i one!

1.  „Hair hockey” czyli cymbergaj z włosami

Mnóstwo zabawy mieli bywalcy centrów handlowych i salonów oraz mieszkańcy akademików, którzy natknęli się na promocję szamponu marki Rejoice. Dzięki niekonwencjonalnej formie reklamy kosmetyku wygładzającego włosy mogli oni zagrać w cymbergaja na urządzeniu, którego blat imitował fryzurę młodej kobiety. Nie brakowało chętnych na grę w (h)air hockeya, a nowoczesny wygląd stołu przyciągał wciąż nowych ludzi, którzy z zapartym tchem śledzili każdy ruch krążka z firmowym logo. Im dłużej trwała zabawa, tym lepiej zapamiętywali oni widok błyszczących i gładkich włosów oraz nazwę szamponu. Nietrudno się domyślić, że niestandardowy pomysł przyczynił się do utrwalenia wizerunku Rejoice w świadomości graczy. Według agencji przeprowadzającej kampanię rozpoznawalność marki wzrosła aż o 61%.

2. Promocja z łupieżem w tle

Zdjęcie pięknych, kruczoczarnych włosów już z daleka przyciągało spojrzenia klientów centrum handlowego. Wystarczyło jednak podejść bliżej, by zobaczyć nieestetyczne drobinki łupieżu pokrywające głowę i ramiona modelki. Aż się prosiło, by usunąć łupież ze zdjęcia! Tym bardziej, że nie był on elementem fotografii – białe plamki to w rzeczywistości seria niewielkich naklejek z informacją o promocji szamponu. Wystarczyło odkleić jedną z nich, aby móc zakupić kosmetyk przeciwłupieżowy w atrakcyjnej cenie. Niekonwencjonalna reklama marki Clear przypomina nieco kampanię szamponu Pantene PRO-V, o której pisaliśmy już na naszym blogu. Nie naraża jednak konsumenta na oglądanie solnej imitacji łupieżu w trakcie jedzenia i w rezultacie nie wywołuje żadnych negatywnych skojarzeń. Wręcz przeciwnie, bawi niestandardowym pomysłem, cieszy uzyskaniem zniżki i aktywizuje do zakupu szamponu, który rozwiąże problemy z łupieżem.

3. Uchwyt z warkocza

W jaki sposób udowodnić, że reklamowany szampon wzmacnia włosy? Według agencji wynajętej przez Pantene metoda jest prosta – wystarczy stworzyć uchwyty imitujące warkocze i zamontować je w środkach komunikacji miejskiej. Czarne, błyszczące włosy „wyrastały” ze zdjęcia pięknej kobiety, co czyniło przekaz ciekawszym i bardziej sugestywnym. Nad uchwytami-warkoczami umieszczono dodatkowo slogany, informujące o niezwykłej sile włosów po użyciu szamponu Pantene.

4. Monstrualne warkocze królewny

Pamiętacie bajkę o królewnie uwięzionej w wieży? Rozpuściła ona swoje długie i silne włosy, które zastąpiły jej ukochanemu liny i umożliwiły wejście do wieży. Bajkowy pomysł przeniosła do rzeczywistości agencja promująca szampony Pantene. Głównej roli w reklamie nie odegrała jednak królewna, lecz monstrualne warkocze przerzucone przez okna budynków.

5. Grzebień na liniach wysokiego napięcia

W naszym zestawieniu nie może zabraknąć kolejnej, niebanalnej reklamy marki Rejoice. Grzebień czeszący linie wysokiego napięcia przypomina o zaletach szamponu, który stosować powinni wszyscy wielbiciele gładkich i prostych włosów.

Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Copyright © 2010 - Agencja Płodni.com - powered by WordPress